آقای هاشمی به دنبال چیست؟
 
عاشورایی شویم
 
 

همانگونه که طی روزهای اخیر از طریق رسانه های خبری و جراید کثیرالانتشار مطلع شده اید، حجت الاسلام هاشمی‌رفسنجانی در مصاحبه با فصلنامه مطالعات بین‌المللی گفته است: «من در سال‌های آخر حیات امام(ره) نامه‌ای را خدمتشان نوشتم و هفت موضوع را مطرح کردم و نوشتم بهتر است در زمان حیاتتان اینها را حل کنید. در این صورت ممکن است اینها به صورت معضلی سد راه آینده کشور شود. یکی از این مسائل رابطه با آمریکا بود. نوشتم بالاخره سبکی که الان داریم که با آمریکا نه حرف بزنیم و نه رابطه داشته باشیم قابل دوام نیست. آمریکا قدرت برتر دنیاست...»
آقای هاشمی پس از مواجه شدن با واکنش ها و اعتراضات بحق توده ها و نخبگان انقلابی و علاقمند به نظام و انقلاب و آرمان های امام[ره] در ملاقات با فراکسیون اقلیت مجلس نیز چنین می گوید: «اگر بحث هایم در مورد رابطه با آمریکا در آن نامه مورد ایراد بود، حتما حضرت امام[ره] در همان زمان پاسخ من را می دادند.»
این سخنان آقای هاشمی علاوه بر انعکاس داخلی، بلافاصله با استقبال گسترده از سوی رسانه های بیگانه و ضدانقلاب قرار گرفت تا جایی که برخی از آن ها اظهارات ایشان را نشانه تأثیرگذاری تحریم های آمریکا دانستند و برخی دیگر نیز آن را شاهدی بر بالا گرفتن اختلاف بین مسؤولان جمهوری اسلامی ارزیابی کردند و ایراد چنین سخنانی از سوی هاشمی رفسنجانی را از سر دلسوزی برای انقلاب تفسیر نمودند.
گفتنی است بر فرض صحت ادعای آقای هاشمی مبنی بر سکوت حضرت امام[ره] در قبال دست نوشته ایشان، بی اعتنایی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، نشانه اصرار آن بزرگوار بر همان روش و منش همیشگی یعنی اجتناب از هرگونه ارتباط با شیطان بزرگ –آمریکا- بوده است.
از آن گذشته، پس از رحلت امام خمینی[ره] نظر صریح رهبری معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای[مدظله العالی] نیز در جایگاه ولی فقیه و رهبر و سکاندار انقلاب، اجتناب از ارتباط با آمریکا بوده است؛ چنانچه معظم له در دیدار با دانشجویان استان یزد (13/10/86) به صراحت می فرمایند: «رابطه با آمریکا برای ما مضر است، آن روزی که رابطه مفید باشد اول کسی که بگوید رابطه را ایجاد بکنند خود بنده هستم.»
شایان ذکر است که بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی[ره] پس از اطلاع یافتن از قطع ارتباط آمریکا با ایران به صورت یکطرفه، ضمن استقبال از این واقعه فرمودند: «ملت شریف ایران! خبر قطع رابطه بین ایران و آمریکا را دریافت کردم. اگر کارتر در عمر خود یک کار کرده باشد که بتوان گفت به خیر و صلاح مظلوم است، همین قطع رابطه است... ملت رزمنده ایران این طلیعه پیروزی نهایی را که ابرقدرت سفاکی را وادار به قطع رابطه یعنی خاتمه دادن به چپاولگری ها کرده است، اگر جشن بگیرد حق دارد.»
اکنون با توجه به فرمایشات امام خمینی[ره] و مقام معظم رهبری[مدظله] و همچنین سابقه برخورد ایالات متحده با جمهوری اسلامی ایران در 33 سال گذشته، اظهارنظرهای اینچنینی آقای هاشمی را چگونه تفسیر می کنید؟
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:, :: 12:11 :: توسط : تورج قیداری

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عاشورایی شویم و آدرس ashoora.10.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 30
بازدید کل : 7773
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1